نیاز به قدرت برای ادامه ی راه...

آرک تایپ ِ جنگجو : 

 

هدف ِ آرک تایپ ِ جنگجو قدرت است و وظیفه اش داشتن ِ شجاعت برای از میان برداشتن ریشه های رنج . 

 

جنگجوئی ، استفاده از توانائی ها و قدرت های لازم برای از میان برداشتن رنج است . قهرمان می جنگد و قربانی را نجات می دهد . این تِم ِ اصلی ِ بسیاری از فیلم هائی ست  که می بینیم . 

 

قبلاً هم گفتیم که همیشه ریشه ی رنج خودمان هستیم . افکار ، ارزش ها ، اعتقادات ، رفتارمان و نگاهمان به دنیای بیرون همگی ریشه های رنج ِ ما هستند . وَندرر ریشه ی رنج را پیدا می کند و جنگجو با ریشه ی رنج می جنگد و آن را از بین می برد . در واقع ما می توانیم اژدها را توسط ِ وَندرر تشخیص دهیم و با استفاده از توانائی های جنگجو آن را از میان برداریم . فهمیدن و وَندرری کردن به تنهائی کافی نیست . 

 

جنگجوئی به ما می آموزد که ما نه تنها می توانیم دشمن را تشخیص دهیم بلکه توانائی ِ از میان برداشتن او را هم داریم . اما برای جنگجوئی نیاز به قدرت داریم و قدرت های ما ۵ دسته هستند : 

 

۱- قدرت  جسمانی : باید بدانیم که روان ِ سالم در جسم ِ سالم است و جسم ِ سالم را روان ِ سالم اداره می کند . پس اولین التزام برای ما قدرت ِ جسمانی ست . 

 

۲- قدرت فکری : اینکه بتوانیم درست فکر کنیم و تصمیم بگیریم و در صورت ِ لزوم از دیگران مشورت بگیریم . افراد ِ دهن بین دارای ضعف ِ فکری هستند و قدرت ِ فکری ندارند چون نمی توانند برای خود تصمیم بگیرند . 

  

۳- قدرت عاطفی : متاسفانه بیشتر افراد قدرت ِ عاطفی ندارند . از کودکی وابسته و چسبنده رُشد می کنند و همیشه محتاج ِ محبت و توجه ِ دیگرانند و قدرت ِ عاطفی یعنی استقلال ِ عاطفی ، اینکه بتوانی حتی بدون ِ محبت و توجه ِ دیگران به راحتی زندگی کنی و نیازی به کسی نداشته باشی . دلبسته باشی ، اما وابسته نه ! دلبستگی یعنی دیگران را دوست داشته باشی اما وابسته ی آنها نباشی به گونه ای که از دست دادن ِ آنها موجب شود که شدیداً آسیب ببینی . اینکه بتوانی با قدرت و استقلال به یک رابطه پایان بدهی !  

 

۴- قدرت روانی : قدرت ِ روانی انرژی و قدرتش را از عمق ِ وجود ِ ما و از آرک تایپ های ما می گیرد . هر قدر از درون قوی باشیم ، قدرت ِ روانی ِ ما بیشتر می شود .  

 

۵- قدرت معنوی : یکی از مهم ترین قدرتهائی ست که در ما ضعیف مانده . این قدرت به معنای ارتباط ِ درست با خداست که اکثراً نمی توانیم ارتباط ِ درستی با خدا داشته باشیم چون به خوبی او را نمی شناسیم و برای شناخت ِ او تلاشی نمی کنیم . بیشتر او را برای برآورده کردن خواسته ها و حاجات و نیازهایمان می خواهیم . اگر ارتباطمان با خدا درست باشد و بدانیم و بفهمیم که چگونه با او ارتباط برقرار کنیم قدرت می گیریم . ما باید از ارتباط با خدا قدرت بگیریم . 

 

ما به این قدرت ها نیاز داریم تا بتوانیم از هویت و وجود ِ خود مراقبت کنیم . از حریم و مرزهایی که وَندرر برای ما مشخص کرده محافظت و دفاع کنیم . 

 

آرک تایپ ِ جنگجو برای ما امکان ِ یک زندگی ِ سالم را فراهم می کند . آرک تایپ ِ دهنده از عشق می آید و آرک تایپ ِ جنگجو از قدرت . فردی که آرک تایپ ِ دهنده در او بسیار فعال است خود را قربانی می کند تا دیگران در آسایش باشند و فردی که آرک تایپ ِ جنگجو در او فعال است ، در مرحله ی ناآگاهی ، دیگران را قربانی می کند تا خودش راحت باشد . 

 

یک جنگجوی آگاه هرگز اجازه نمی دهد خشم ها در درونش انباشته شده و به مرحله ی انفجار برسد . هرگز اجازه نمی دهد دیگران در حریم ِ او وارد شده و برایش تصمیم بگیرند و به خودش اجازه نمی دهد وارد ِ حریم و مرز ِ دیگران شود ، حتی اگر آنها حریم و مرزی برای خود نداشته باشند . 

 

جنگجوی ناآگاه تصوری از دنیای بهتر ، کار ِ بهتر ، فکر ِ بهتر ، رفتار ِ بهتر و زندگی بهتر دارد و همیشه در پی ِ آن است که این تصورات را به دیگران تحمیل کند . او فکر می کند که باید خشن ، شَرور و بی رحم باشد و به هر قیمتی که شده به هدف ِ خود برسد . او دید ِ دو بین ِ کودک دارد و همه چیز را در خوب و بد ، زیبا و زشت در نظر می گیرد .

 

در اسطوره ها جنگجوی آگاه در خدمت ِ شاه ِ راستین است یعنی در خدمت ِ خدا و بشریت . جنگجوی آگاه همیشه از مرزها و حریمی که وَندرر مشخص کرده دفاع می کند . افرادی که وَندرری نکرده باشند هرگز نمی توانند جنگجوی واقعی باشند زیرا نمی دانند از چه چیزی باید دفاع کنند و با چه چیزی باید بجنگند ؟ 

 

هیچ مکانیزمی جایگزین ِ شناخت ِ از خود نمی شود . اشخاصی که می خواهند وارد ِ تغییرات ِ اساسی ِ زندگی شوند مانند ِ ازدواج ، طلاق ، مهاجرت ، تغییر شغل و ... ، ابتدا باید با وَندرری یک سفر ِ درونی و بیرونی و یک جستجوی عمیق داشته باشند ، سپس با استفاده از جنگجوئی موانع را از سر ِ راه ِ خود بردارند . کودک همیشه در رنج است چرا که ناکامی های متعددی را در زندگی تجربه می کند . وَندرر رنج و ریشه های آن را پیدا می کند و جنگجوست که ریشه را از میان بر می دارد . ما معمولاً در انکار ِ رنج بسر می بریم . 

 

جنگجوی واقعی ترکیب ِ ۳ آرک تایپ ِ وَندرر ، جنگجو و دهنده است : 

 

۱- اولین کار با آرک تایپ ِ وَندرر است : تشخیص ِ دشمن ، رنج و ریشه های آن . 

۲- دومین کار با آرک تایپ ِ جنگجوست : از میان برداشتن ِ ریشه های رنج و خود ِ رنج . 

۳- سومین کار با آرک تایپ ِ دهنده است : تبدیل ِ جنگ و مبارزه به عشق . 

 

جنگجوی قُُلّابی و ناآگاه به دلیل ِ عدم ِ امنیت و ضعف ِ درونی به شدت از درون می ترسد به همین دلیل ماسک ِ قدرت می زند تا دیگران را بترساند . جنگجوی ناآگاه همیشه می خواهد حرف ، فکر و عقیده ی خود را به دیگران تحمیل کند . او مرز ِ خود و دیگران را نمی شناسد و آنها را رعایت نمی کند . 

 

اگر به اندازه ی کافی کودک ِ درون ِ خود را شناخته باشیم یاد می گیریم چگونه با ضعف های خود روبرو شویم . 

اگر به اندازه ی کافی وَندرری کرده باشیم یاد می گیریم که چگونه مرزهای خود را بشناسیم و با تنهائی های خود روبرو شویم . 

اگر به اندازه ی کافی جنگجوی آگاه باشیم یاد می گیریم که چگونه با دشمنان درونی و بیرونی ِ خود مبارزه کنیم و با ترس های خود روبرو شویم . 

 

هر اندازه فرد در سطوح ِ پائین ِ آگاهی باشد ترس ها و ضعف های او بیشتر است . هر چه ترس ها و ضعف های فرد بیشتر باشد خطرناک تر است زیرا برای حفظ ِ منافع ِ خود به دیگران آسیب می زند .   

 

                                                                                                   ادامه دارد...

 

 

تَه نوشت ۱: دوستان گُلم ، مرسی از اظهار لطف و محبت هاتون ! حالَم خوبه و زمان ِ استراحتم رو بیشتر کردم . دارم سعی می کنم اون ۵ تا قدرتی که در بالا راجع بهشون توضیح دادم در خودم افزایش بدم که اولینشون هم قدرت ِ جسمانیه ! برای جنگجوئی نیاز به این ۵ قدرت دارم .

 

تَه نوشت ۲: در اقلیم ِ درون ، نیاز به تلاش نیست . 

آن گاه که سُریدن به شیب ِ درون آغاز کنی ، 

ناگهان در خواهی یافت که آن می شود که باید ! 

زندگی کامل است . نیازی به کمال ندارد . 

در همین جاست که جشن و سُرور آغاز می شود... 

                                                                          « اُشو »

نظرات 13 + ارسال نظر
تیراژه دوشنبه 27 تیر 1390 ساعت 03:54 http://tirajehnote.blogfa.com

سلام حنانه جان
خوندن متنهای طولانی روز مانیتور برام یه کم سخته
تو خونه پرینتر ندارم
با این اوضاع مملکت هم یه چند وقتیه که جرئت تنها از بیرون رفتن را نیز
میشه بگی این تکنیکها در کتابی نوشته شده یا کلاس میری یا ..
یعنی یه توضیحات کوتاه در مورد چگونگی و مرجع این مطلب میخوام.
ممنونم عزیزم

سلاااااااااااااااااااااااااااااااام عزیزم.

راستش تیراژه جان این مطالب بر اساس جزوه ای نوشته می شه که در کلاس یادداشت می کنم و البته گاهی هم بعضی توضیحات رو که توو کلاس شنیدم اضافه می کنم . خود ِ استاد هم جزوه داره و بر اساس اون پیش می ره ! کل ِ مطالب که بر پایه ی مکتب ِ یونگ و استاد چون خودش روانشناسه و اطلاعات زیادی در این باره داره توضیحات تکمیلی رو خودش اضافه می کنه .

سعی می کنم ازین به بعد پست هارو کوتاه تر بنویسم ، مثل اینکه چاره ای نیست !

کوالا دوشنبه 27 تیر 1390 ساعت 11:11 http://www.kouala.blogsky.com

سلااااااااااااام تا حالا راجع بهش نشنیده بودم و برام تازگی داشت و جذاب بود

ممنون

راستی فقط یکم طولانی بود ها

و اینکه آرزوی بهبودی کامل داریم با انرژی برگرد

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااام کوآلا جان.
خواهش می کنم . خوشحالم دوست داشتی .
آره ، می دونم طولانیه ! ظاهراً باید یه فکر اساسی بکنم و پست هارو کوتاه تر کنم .

ممنونم ازت ! سعی می کنم .

کیانا دوشنبه 27 تیر 1390 ساعت 13:02 http://www.semi-burntgeneration.blogsky.com

نمیییییییییییییییییییییییییییییخام حنانهههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
من از دیشب چارتا کامنت گذاشتم هیچ کدوم نییییییییییییس

راس می گی ؟!!!
چه بد !!!!

پونه دوشنبه 27 تیر 1390 ساعت 16:55 http://jojo-bijor.mihanblog.com

سلام حنانه جون
شاد باشی عزیزم

سلااااااااااااااااااااااااااام پونه جان.
مرسی عزیزم.

کیانا دوشنبه 27 تیر 1390 ساعت 18:54 http://www.semi-burntgeneration.blogsky.com

ححنااااااااانه این اصن با متنی که من مینویسم مشکل داره کامنت دونیتتتتتتتتتتتتتتتت
همه چیو قول میکنه جز هرچی راجع به پستت میذارممممممم
اصن من قهرررررررررررررررررررررررررم

آخی ! الهی ، کیانای من !
همش زیر ِ سر این بلاگ اسکایه ! خیلی وقتا منم برا بچه ها کامنت می زارم ثبت نمی کنه ! واسه همین همیشه یه کپی از کامنتام بر می دارم و البته راهشو یاد گرفتم . وقتی کامنتمو ثبت نمی کنه ، از قبل که یه کپی ازش گرفتم روی صفحه پیست می کنم و توو خط اول یه دونه حرفی چیزی مثلاً ( . ) یا ( - ) می زارم و اینتر رو می زنم و متنم یه خط به پائین تر انتقال پیدا می کنه و بعد ثبت رو می زنم ثبت می شه ! تو هم امتحان کن این دفعه ! انشالله که بشه ! واقعاً ناراحت شدم که کامنتات ثبت نشده !

کیانا دوشنبه 27 تیر 1390 ساعت 18:55 http://www.semi-burntgeneration.blogsky.com

دیدی بالایی و قبول کرد بقیه رو قبول نمیکنههههههههههههههههههههههههههههههههه
دعواش کنننننننننننن

خب متن هائی که جدید تایپ می کنی قبول می کنه ولی متن هایی که کپی می کنی ثبت نمی کنه مگر اینکه اون کاری که گفتم انجام بدی !

مامانگار دوشنبه 27 تیر 1390 ساعت 20:18

..مرررسی حنانه عزیزم...
...انواع قدرتهارو خیلی خوب گفتی..
....و با اون ته نوشت ۲ و سخنان اشو...تکمیل کردی پستت رو نازنین...
...پرانرژی و قوی و دلشاد باشی رفیق...

خواهش می کنم مامانگار مهربان .

مرسی از لطفتون .

ممنونم واقعاً ! شمام همینطور .

جوجه کلاغ ( مریم ) دوشنبه 27 تیر 1390 ساعت 23:08 http://6277799926.persianblog.ir

سلاااااااااااااااااااام حنانه جونم ...
حالت چطوره خانومی ؟
امیدوارم که دیگه مث اون روز حالت بد نشه ...
مرسی که با وجود اینکه الان باید استراحت کنی این توضیحاتو برامون نوشتی گلم ...
امیدوارم که بتونم با کار کردن روی این مسائل هر چی رنج و مشکل توو وجودم هستو به عشق تبدیل کنم ..
امیدوارم عزیزم ..
قطعه ی قشنگی از قطعات اوشو رو انتخاب کردی ... خیلی حرفاشو دوس دارم ...
بیشتر مراقب خودت باش فلوت زن بانو ...

سلااااااااااااااااااااااااااااااااام مریم جان.
خوبم ، بهترم ! تو چطوری؟
خواهش می کنم عزیزم.
منم امیدوارم مریم جان.
آره ، حرفای اشو خیلی زیبا و عمیقه !

حتماً عزیزم . تو هم مراقب خودت باش !

آوا سه‌شنبه 28 تیر 1390 ساعت 01:41

راستش این پستتو نرسیدم خوب
بخونم.باید دوباره سرٍ یه فرصتٍ
بهتر و با استوپ و تفکربیشتر
بخونم.اما راستش پست ٍ
قبلیتو خوندم.......بازم
نگرونت شدم.توی ته
نوشت نوشتی که
بهتری خیالم یه
خورده راحت تر
شد..ایشاله
خوبٍ خوب
بشی ی
یاحق...

ممنونم آوا جان از این که به فکرمی !
حال و هوام یکسان نیست ، متغیره ! گاهی آرووم ، گاهی طوفانی ! ولی بازم آروومش می کنم ، نگران نباش عزیزم.
هر وقت فرصت کردی بخوون !

زیتون سه‌شنبه 28 تیر 1390 ساعت 15:30 http://zatun1.blogsky.com

بهنام سه‌شنبه 28 تیر 1390 ساعت 19:38 http://www.delnevesht2011.blogfa.com

سلااااااام حنانه ی عزیییییییییییییز
خوبی؟
ببخشید که پستات بسیار طولانیه و بنده بسیار تنبل! ولی الان که یه کم فکر کردم دیدم بهتره بخونم چون پستات تو زندگی کاربرد داره و خلاصه اینکه موفق شدم بر تنبلیه خودم غلبه کنم! بزن اون دست قشنگه رو به افتخارممممممم!

در رابطه با اون پنج قدرت که فکر میکنم قدرت جسمانی رو دارم و هر روز هم در جهت ارتقائش تلاش میکنم
قدرت فکری رو هم دارم
قدرت عاطفی رو نمیدونم! احتمالآ تو این یه مورد ضعیفم!
قدرت روانی که یه عالمههههه دارم!!!
قدرت معنوی رو که دیگه نگووووو! از همه بیشتر همین مورد رو دارم خدا رو شکر!
الان متوجه شد که چقدر وضعم خوبه هاااااا
اگه یه ذره پول و پله هم داشتیم دیگه چی کم داشتیم؟!

ایام به کامت باشد...

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام بهنام عزیز.
خوبم. تو چطوری؟
خوشحالم که بر تنبلیت غلبه کردی ، این یعنی قدرت فکری احتمالاً ! زدم اون دست قشنگه رو که گفتی !
خب خداروشکر اینطور که می گی از نظر قدرت چندان کم نداری ، توو قدرت عاطفی هم قوی می شی یواش یواش ! فقط باید بخوای !
خوشحالم که قدرت معنویت بالاست ، این خیلی عالیه !
وقتی این ۵ تا قدرت رو داشته باشی مطمئن باش پول و پله هم دنبالش میاد !
مرسی . همچنین به کام تو !

فاطمه (شمیم یار چهارشنبه 29 تیر 1390 ساعت 16:44

سلامممم حنانه عزیزم
عالی بود..دستت درد نکنه..
قدرت ها و مخصوصا قدرت معنوی خیلی جالب بود منم زیاد بهش فکر می کنم..

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااام فاطمه جان.
خواهش می کنم . ممنون.
منم این روزا خیلی دارم فکر می کنم به این ۵ قدرت و قدرت معنوی که اگه باشه اون ۴ تای دیگه هم دنبالش میاد !

آسانا دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 16:35

سلام حنان جون:

خوبی؟

من از این پست به بعدو نخونده بودم از اینجا شروع کردم

به ظر من باید هر ۵ تا قدرت رو افزایش بدیم

در مورد قدرت معنوی موافقم وقتی از خدا حاجت داریم میریم طرفش

مرسی

مفید بود

بقیه رو هم میام میخونم

التماس دعا

بوس

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام عزیزم.
خوبم. تو چطوری؟

آره ، هر ۵ قدرت مهمن و به هم مرتبط !

خواهش می کنم عزیزم.

هر وقت دوست داشتی بیا !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد