مُچاله ها دور انداختنی اند ؟!!!

آدم ها مُچاله به دنیا می آیند  

آرام آرام که قد می کشند ، صاف هم می شوند  

روز به روز پُخته تر می شوند  

زیباتر می شوند 

اما انگار درونشان مُچاله می شود  

 مغزهاشان

قلب هاشان  

 احساساتشان 

اعتماد به نفسشان  

...

کم کم فشرده می شوند  

ظاهرشان خط خطی می شود 

دوباره خمیده می شوند 

تا می خورند  

مُچاله می شوند... 

 

 

تَه نوشت 1: این روزها اینترنت نه آبرو برای خودش گذاشته ، نه برای ما ! هر چی فُحشه می شود نثارش کرد ، آخه این سرعته ما داریم ؟! آخه این مملکته ما داریم ؟! آخه این ... ما داریم ؟! و اما آبروی ِ ما که... ای بابا !!! یدونه وبلاگو یه ساعت طول می ده تا باز کنه ، بعدم که باز می کنه ناقص باز می کنه یا اِرور می ده ، اگرم کامل باز کنه صفحه ی نظرات رو دیر باز می کنه ، سخت باز می کنه یا اِرور می ده ، باز اگه اونم به زور باز کنه هر چی کامنت می زاری ثبت نمی شه و اِرور می ده ، پس تو هی مجبوری کامنت رو دوباره بزاری و باز اِرور می ده ( خُب وقتی به وبلاگ دوستان سر می زنی و از مطلبش خوشت میاد ، دلت می خواد کامنت بزاری تا بدونه که بهش سر زدی ، مطلبشو خوندی و دوست داشتی ) ، اگه یه بارم اِرور نده و ثبت بشه می بینی بلاگ اسکای مشکل داشته و ثبتش نکرده ، یا می بینی هر چی کامنت می زاشتی و اِرور می داده همشون ثبت شدن و تو خبر نداری و صاحب ِ وبلاگ ِ بیچاره 10 بار از تو کامنت تکراری دریافت کرده و به روی ِ تو هم نمیاره ! آخه دیگه چی بگم که دلم خونه از دست ِ این مثلاً اینترنت ِ پُر سرعت ؟!!! با این سرعتاشون !!!!! 

 

تَه نوشت 2: گوگِل ریدرَم که دیگه هیچچی !! چَن روزه مارو مَچَل کرده ! ... جداً وابستگی به تکنولوژی و ابزار های جدید و اینا چقدر بَده !! اگه اینا هیچکدوم نبودن الان داشتیم چیکار می کردیم ؟!!! مثلاً شاید داشتیم سر ِ زمین زراعت می کردیم ، یا شاید داشتیم نون می پُختیم ، یا کتاب و مجله می خووندیم ، خونه ی فَک و فامیل نشسته بودیم و گُل می گفتیم و گُل می شنُفتیم یا غیبت می کردیم ، یا ... خوابیده بودیم تا افطار بشه !

نظرات 31 + ارسال نظر
Fa'ezeh دوشنبه 7 شهریور 1390 ساعت 17:34 http://f-h.blogsky.com

اینترنتت دایل اپه مگه
من وایمکس دارم .خوبه اذیت نمیکنه اصلا

نه عزیزم ، پر سرعته ولی هیچ دست ِ کمی از دایل آپ نداره !

رضا دوشنبه 7 شهریور 1390 ساعت 18:51 http://shabgardi.blogfa.com/

مچاله بودن خیلی بده جدن این اینترنت هم مچاله شده

سلااااااااااااااااااااااااااااام آقا رضا !
خوبی ؟
یه مدت بود خبری ازت نداشتم .

آره والله ، از مُچالگی گذشته ! لِه ِ لِه ِ !

فرزانه دوشنبه 7 شهریور 1390 ساعت 19:50 http://www.boloure-roya.blogfa.com

حنانه جون همه دچار این مشکل هستن. من که هم تو شرکت این مشکل رو دارم و هم خونه. بگذریم این مملکتو .....
حالا یه اس ام اس بی مزه برات بگم: اگه از زمان بشر اولیه فیس بوک وجود داشت بشر تا حالا یه بیل هم اختراع نکرده بود. (مرتبط به پی نوشت 2)
البته قیافه من درخصوص اینترنت اینجوریه

پس این مشکل عمومیه !!!

حرف ِ حقه دیگه ! هر چی بیشتر سختی بکشی ساخته تر و پخته تر می شی و چیزای بیشتری کشف یا اختراع می کنی اما اگه خوشگذرانی های فیس بوکی و وب گردی و اینا بود از اول ، خدا وکیلی الان هیچچی نداشتیم دیگه ! چون دیگه اصلاً وقتی برامون نمی زاشت تا بشینیم فکر کنیم که مثلاً یه چیزی اختراع کنیم یا کشف کنیم ، البته توو بازی های وبلاگی و خلاقیت به خرج دادن برای موضوع ِ این بازی ها پیشرفت می کردیم و حتماً به جاهای خیلی خیلی خوبی می رسیدیم . کلاً زندگی ِ مجازیمون پیشرفت ِ بیشتری می کرد نسبت به زندگی ِ واقعی !

حالا اَخماتو وا کن عزیزم!

فاطمه شمیم یار دوشنبه 7 شهریور 1390 ساعت 20:48

سلاممم حنانه جون
هدر و لوگو و کلا همه چی خوشگل شده اینجا..مبارکه..
دومندش با ته نوشت ۱و ۲ موافقم همینجور شدید

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااام فاطمه جان.
مرسی عزیزم.

آخی ! پس دردها مشترکه شدیــــــــــــــــــــــــــــــد !!!!این خنده ی تو هم احتمالاً خنده ی درد نیست ؟!!! یه کم فک کن !

عاطفه دوشنبه 7 شهریور 1390 ساعت 21:14 http://hayatedustan.blogfa.com/

سلام بر حنانه ی عزیز خوش صدااااااااااااا:******

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااام بر عاطفه ی عزیز و مهربون ِ خودم !
خوبی خانومی؟

مامانگار دوشنبه 7 شهریور 1390 ساعت 22:00

...حنانه جان..من اگه نت نبود الان نشسته بودم داشتم سر زمستونی واسه بچه هام بافتنی می بافتم و هی وا میکردم و می بافتم و هی وامیکردم...
...هدر و لوگو جدید هم خیییلی قشنگه ...تبریک عزیزم..

آخی !!! خوش به حال بچه هاتون !!!
می گم هنوز سر ِ زمستونی نیستا ، سر ِ پائیزه !

ممنونم مامانگار دوست داشتنی و مهربونم .

دلارام دوشنبه 7 شهریور 1390 ساعت 22:39 http://delaramam.blogsky.com

انگار واسه بعضی آدمها قد کشیدن ظاهر با مچاله شدن درون رابطه مستقیم داره .
این سرعت نت که دیگه منو دیوانه کرده .فکر میکردم فقط واسه من اینجوریه .
ریدر هم شده شبیه این چراغ های ریسه ای ! لینکها یکی درمیون روشن خاموشن !!

این مُچاله شدن ِ درون از همون زمان ِ قد کشیدنمون شروع می شه ، هر چی ظاهرمون صاف تر می شه ، درونمون خمیده تر می شه و مُچاله تر تا اینکه یه روزی می رسه که مُچاله توو مُچاله ازین دنیا می ریم ، اما مهم اینه که بدونیم این مُچاله ها هم مثل ِ کاغذای مُچاله شده بدرد نخور و بی ارزش و دور انداختنی ان یا ...؟!

نه عزیزم ، ظاهرا ً درد ِ مشترکه !
آره این ریدر ِ چرا اینجوریه ؟!!

دلارام دوشنبه 7 شهریور 1390 ساعت 22:42

اگه نت نبود ... حتما فک و فامیل دور هم جمع میشدن یا داشتیم کتاب میخوندیم ... از یه طرف میگم کاش این وابستگی نبود ، از یه طرف میگم اگه نبود پس این همه دوست نازنین رو از کجا پیدا میکردم . نمیدونم ...

الان که اصلاً نمی شه فکر ِ نبودنش رو کرد چون تجربش کردیم و به قول ِ تو کلی دوستای خوب پیدا کردیم ، اما واقعاً گاهی از خودم می پرسم این حضور تووی دنیای مجازی و ارتباط با دوستائی که تا حالا ندیدمشون ولی به بیشترشون دلبستگی پیدا کردم ، تا کی قرار ادامه داشته باشه... ؟!!! یعنی می شه دل کَند ؟! برای من که خیلی سخته ! اصلاً فکرشم نمی تونم بکنم ! ولی لابد یه روزی این اتفاق می افته ، کِی و توو چه سن و سالی خدا عالمه ؟!!

علیرضا دوشنبه 7 شهریور 1390 ساعت 22:45 http://yek2se.blogsky.com/

همه چی قاتی پاتی شده اینجا
اما گودر من درست شد
یعنی کدشو دوباره گرفتم و کپی کردم جای قبلیه درست شد !

جدی ؟!!
منم باید دوباره کدشو بزنم شاید درست شه !! توو کامپیوترم سیوش کردم ولی خوب یادم نیس کجا ، باید پیداش کنم !

روشنک سه‌شنبه 8 شهریور 1390 ساعت 00:53 http://hasti727.blogfa.com

دختر گل گفتی....
اگه تکنولوژی نبود و نت و این حرفا شاید الان تو کوچه با زنای همسایه بغلی و اینوری و اونوری داشتیم در مورد صغری خانم که حیا نداره و موهاشو رنگ کرده حرف میزدیم!!

صدات بهم ارامش میده هر دو تا لینک صداتو تو گوشی ام دارم و هزار بار تو مسیر بهشون گوش دادم و میدم

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااام روشنک جونم.
خودتی ؟!
چطوری ؟! دلم برات تنگ شده بود !

آره والله ! گاهی وقتا غیبت چقدر مزه می ده !
به این نتیجه می رسیم که این اینترنت مارو از گناه ِ غیبت چقدر دور نگه داشته !!! می گن هر چیزی یه حکمتی داره ، اینم لابد حکمت این دنیای مجازی و ایناس دیگه ! ( آیکون ِ « ماس مالی کردن ِ قضیه و کلاه ِ شرعی سرش گذاشتن » )

مرسی قربونت برم. لطف داری عزیزم.

م . ح . م . د سه‌شنبه 8 شهریور 1390 ساعت 00:54 http://baghema.blogsky.com/

هدرت مبارک حنانه ... خیلی قشنگه

مرسی محمد .

بلاخره فرصت کردم یه کوچولو دستی بر سر ِ این وبلاگ ِ بیچارم بکشم !

کیانا سه‌شنبه 8 شهریور 1390 ساعت 00:54 http://www.semi-burntgeneration.blogsky.com

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام حنانه من
چطورییییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هدر و لوگوت مباررررررررررررررررررررررررک من عاشق هدرت شدم
آدما مچاله به دنیا میان اا اونی توو زندگیش موفق که مچاله از دنیا نره

اصن نت و اینا رو که ووووووووووووووووووووووووولش هیچی نگیم بهتررررررررررررررررررررررررره
ریدرم که الفاتحه مع الصلواته

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام عزیز دلم.
خوبم . تو چطوری؟
باورت نمی شه ، امروز همش توو فکرت بودم و می گفتم باید یه سری به کیانا بزنم !

مرسی عزیزم.

از نظر ِ ظاهری که مُچاله از دنیا می ریم ولی از نظر ِ درونی هم باز دو نوع مُچاله شدن داریم : یکی مُچاله شدنش معنا و مفهوم داره ، بر اثر ِ ضربه ها و سختی های زندگی و پختگی و تجربه ست ، که اینجوری ارزشمنده ، اما وای از روزی که مُچاله ی نادونی باشیم ، مُچاله ی ناآگاهی و نفهمی و... .

آخه هیچچی نگیم که حُنّاق می گیریم ؟!!! بابا پدرمون در اومده !!! من یکی که دیگه اعصاب واسم نمونده !!!

مهرناز سه‌شنبه 8 شهریور 1390 ساعت 00:57 http://amitith.blogfa.com

ای بابا ای بابا فلوت زن جان دست رو دل ما نگذارید . اینترنته داریم؟ تو ممالک خارجی مردم برنامه پخش زنده از نت میبینن ما قسمش می دیم یه صفحه ی کم حجمو باز کنیم

پخش ِ زنده که هیچچی ، پخش ِ مُرده و بیات هم بزور نشونمون می ده والله !!!! یه عکسو زورش میاد باز کنه !! پس آخه این جوونا به چی دلخوش باشن ؟!!! مملکته داریم ؟!!!!و[ هر چی آیکون ِ خشن ِ وحشتناکه ]

آوا سه‌شنبه 8 شهریور 1390 ساعت 03:36

مچاله های دور انداختنی
.......یاد بابا مامانای
خونه ء سالمندان
افتادم.نمیدونم
چرا....!!!
یاحق...

آره آوا ، بیشتر ِ منظورم به اون ها بود !
وقتی با آدم ها رفتاری بشه که فک کنن بدرد نخورن ، دور انداختنی ان...سخته ! خیلی سخت !

وانیا سه‌شنبه 8 شهریور 1390 ساعت 10:56

امان از این ایترنت
لایک به کامنت آوا

امان امان !!!

افشانه سه‌شنبه 8 شهریور 1390 ساعت 11:47 http://mahemehri.blogsky.com/

کتاب دکتر شریعتی (یک جلوش تا بی نهایت صفر ها)در همین مورده و خیلی ها فکر میکنن همه چیز یه چرخه ای داره یعنی هرچیزی ار هر جا شروع بشه دوباره به نقطه آغازش برمیگرده!!!
.
راستش رو بخوای من این کامنت رو ۳ بار تایپ کردم تا بفرستمش
.
شخصا اگه اینترنت نبود تا خودافطار میخوابیدم

آره ، این کتابو خووندم و دوستش داشتم .

می فهمم ِ خودمم با این مشکل برا کامنت گذاشتن مواجهم ! البته من کپی می کنم از روو کامنتم تا مجبور به تایپ مجدد نباشم !

ای تنبل ِ خوابالو !

حمید سه‌شنبه 8 شهریور 1390 ساعت 16:23 http://abrechandzelee.blogsky.com/

مچالگی آخر راه فرق داره با مچالگی روز اول...
فرقش اینه که توو این آخری میفهمی که داری مچاله میشی...

بله ، روز اول مچاله بدنیا میای
ولی روز آخر به زور و فشار مشکلات مچاله می شی !

آسانا سه‌شنبه 8 شهریور 1390 ساعت 16:36 http://asanaaa.blogfa.com/

سلام حنانه جونم:

چطوری عزیز دلم؟

به اعصابت مسلط باش عزیزم

چرا اینقدر به خاطر این آدمهای الاغ و مملکت داریشون حرص می خوری؟

آه حنانه ه ه ه

دس رو دلم نذار که خونه

خاک تو سرشون

اینترنت ماشده مسخره بازی یه دفه کلا وردارن و خلاص

فحشو که من همیشه میدم بهشون

کشور ما تنها جاییه که اینترنتش اینجوریه

از افغانستان و عراق و پاکستانم عقبیم

در حد افغانی هم نیستیم از اونم کمتریم یعنی

میدونی سرعتشون چقدره؟ ۱۰ برابر ما

فک کن ۱٪ یعنی رو هوا میره

ما یه فیلمو در عرض ۸ الی ۱۲ ساعت دانلود می کنیم اونا در عرض ۵ دقیقه!!!!!!!!!!!

۵ دقیقه ها ا ا ا دقت کن
نصف عمرمون هدر شد
میدونی چقدر به خاطر این سرعت کم وقتمون هدر میره؟

کاری رو که می تونیم در عرض ۱۵ دقیقه انجام بدیم
باید ۳ ساعت شایدم بیشتر الاف شیم که اونم درست و حسابی انجام نمیشه

حق داری

حق داری عصبانی بشی

بازم میگم خاک تو سرشون با این ممکت داریشون
بی عرضه ها ا ا ا
فقط بلدن همه چی رو قطع کنن یا ملتو آزار بدن

فرقی نمیکنه ای دی اس ال داشته باشی با یا هرچی
سرعت همینه که هس
کلا مخابرات این کارو میکنه این شرکت هایی که ما ازشون نت میگیرم بی تقصیرن

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااام آسانا جان.

خوبم. تو چطوری؟

می گم آسانا من الان مسلطم به اعصابما ، حالا تو هم نمی خواد خیلی حرص بخوری !!!

کلی از وقت ِ مارو که سرمایه ی عمرمونه ، این ها با ندونم کاریشون هدر می دن : سرعت ِ پائین نت ، ترافیک ، پشت کنکور موندن ، صف وایسادن برا هر چیزی و ...

ای خدا ازشون نگذره که همینجوری وقت مارو می گذرونن !!!!

آسانا سه‌شنبه 8 شهریور 1390 ساعت 16:37 http://asanaaa.blogfa.com/

من می خوابیدم تا افطار بشه

کلا کار خاصی انجام نمیدم

به نظر من هر کاری انجام بدم مهم نیس و اهمیتی نداره

ولی من بعید می دونم که خوابم ببره ، احتمالاً مشغول خوندن کتاب یا مجله می شدم یا در تخیلاتم دنیای مجازی ای رو تصور می کردم که آدم ها بدون ِ اینکه همو ببینن با هم ارتباط برقرار می کنن و به هم علاقمند می شن ، با هم بازی راه می ندازن ، می گن و می خندن و خلاصه کلی دوستای خوب ِ ندیده پیدا می کنن...

آسانا سه‌شنبه 8 شهریور 1390 ساعت 16:43 http://asanaaa.blogfa.com/

اوا

خاک وچوک

هدر جدید و عکس پروفایلو من ندیدم

الان دیدم

مبارکه ه ه ه ه ه ه ه ه ه

خیلی خوشگله ه ه ه ه ه ه

عجب جمله توپی هم نوشتی

موافقم

کلا اینجا خوشگل شده

--------------------

حرفام تموم شد

دیگه این دفه خدافظ

مرسی عزیز دلم .

اون جمله بالائی رو می گی ؟! قبلاً هم بودا !!! ندیده بودی ؟!!

مطمئنی حرفات تموم شده ؟! یه کم فک کن ؟!! حالا من اینجا منتظر می مونم شاید یهو یه چیزی یادت افتاد و برگشتی !!

مجتبی سه‌شنبه 8 شهریور 1390 ساعت 19:55 http://mojtabajavani.blogfa.com

در مورد گوگل ریدرت
مراحل کد دهی رو از شماره 10 تو قسمت آموزش لینکدونی گودریم دنبال کن درست میشه

http://mojtabajavani.blogfa.com/post-8.aspx

راستی ؟!
باشه ، مرسی جناب مجتبی خان!

فرحان چهارشنبه 9 شهریور 1390 ساعت 00:21 http://www.navdon.blogsky.com

سلام
اسم وبلاگت جذبم کرد... قشنگه و خاص...
با این مطلبت هم خیلی حال کردم... مچاله ها رو میگم... قلم خودته؟

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااام.
ممنونم.
می دونی اسم تو هم یه اسم قشنگ و خاصه از نظر من ؟! چون من سال هاست که این اسم رو دوست دارم و همیشه با خودم فک می کردم اگه یه روز پسری داشتم اسمشو بزارم فرحان !

آره ، خودم نوشتم ! بازم ممنون.

آبان چهارشنبه 9 شهریور 1390 ساعت 07:41

تو هم مواظب خودش باش حنا ...

هستم عزیزم.

مادربزرگی برای تمامی فصول چهارشنبه 9 شهریور 1390 ساعت 08:43 http://gilas89.blogfa.com

سلام
چهقدر اسم وبت قشنگه
با مودم همراه ایرانسل کم هزینه زود وصلی

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام مادربزرگ.
ممنون.
خوبه !

آسانا پنج‌شنبه 10 شهریور 1390 ساعت 19:14 http://asanaaa.blogfa.com/

علیرضا پنج‌شنبه 10 شهریور 1390 ساعت 21:43 http://4malite.blogsky.com/

نه !
یه کد جدید باید بگیرید
از بلاگ چرخان !

اوه ، چه بد !!!

رها پویا جمعه 11 شهریور 1390 ساعت 02:29 http://gahemehrbani.blogsky.com/

ای بابا حنانه جان دست رو دلم نذار که ...
چی سر جای خودشه قربونت برم ؟
خودت خوبی؟
یکی نیست به من بگه برو بگیر بخواب نصف شبی اومدی دم خونه مردم تازه داری چاق سلامتی میکنی و غر زدنت هم میاد...دلم برای وقتی که کودک بودم هات تنگ شده حنانه اگه احیانا نوشتی خبرم کن

خوبم عزیزم. تو چطوری رهای من ؟

عیبی نداره ! هر چی دوست داری بگو !

آره ، خودمم دلم براشون تنگ شده ! یه هفته ایه که خودمم هی دارم به « روزی کودک بودم » ها فک می کنم ، بعضی خاطرات یادم اومدن ! شاید دوباره نوشتم ، نمی دونم...

جوجه کلاغ جمعه 11 شهریور 1390 ساعت 04:41 http://6277799926.persianblog.ir

سلاااااااااااااااااااااااااااام بانو ...
به شدت لذت بردم از شعرت حنانه چون حقیقیت بود ... حقیقتی که خودمونو ازش فرار میخوایم بدیم ..
+ من هم از نت اعتراض دارم ... به خدا بیچاره میکنه آمو با سرعتش ..
+ دومی رو هم همینطور عزیز دلم ...
دیوونه نشیم خیلیه ...
دوستت دارم مهربونترین فلوت زن دنیا ...

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام جوجه کلاغی.
مرسی عزیزم.

منم دیگه دارم از دست این نت دیوونه می شم !!!

منم دوستت دارم عزیزم.

ماه نو-بهار جمعه 11 شهریور 1390 ساعت 21:00 http://thenewmoon.blogfa.com/

مملکته گل و بلبله حنانه جان !!دیگه چی می خوای!!

آره والله !

فرزانه جمعه 11 شهریور 1390 ساعت 23:24 http://www.boloure-roya.blogfa.com

سلااااام
میگم که شما سر کار می رفتی بیشتر فعال بودی ها!! یعنی این که بیشتر می نوشتی

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام فرزانه جان.
آره راس می گی ! راستش سرعت نت خیلی پائینه و اذیت می کنه ، از طرفی این مدت انقدر کار داشتم و سرم گرم بود که نشد ، بازم می نویسم !

کلاغ عاشق چهارشنبه 16 شهریور 1390 ساعت 03:55

اگه تکنولوژی متوقف شه به این زشتی که میگی نمیشه...
ولی اگه یه روز من نا غافل بمیرم دلیلش همین تکنولوژیه.
روز به روز خلاقیت خفه تر میشه.............

من گفتم تکنولوژی متوقف شه زشت می شه ؟!! چرا زشت شه ؟! یه راه های بهتری برا ادامه زندگی پیدا می کنیم !
نه عزیزم مرگ و میر دلیلش تکنولوژی نیست ، دلیلش هوس های حضرت عزرائیله !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد