کسی چه می دونه ؟!

کسی چه می دونه؟ 

روزایی رو از سر می گذرونی و چیزهایی رو می بینی و تجربه می کنی که شاید هیچوقت کسی رو پیدا نکنی که بتونی براش تعریف کنی که چی شد و کجا بودی و به کجا رسیدی... یعنی خب هر کسی شاید بتونه کمی از حرفات رو درک کنه ، چون تجارب آدما مثل ِ هم نیس شاید فقط تا حدودی شبیه به هم باشه ! 

  

کسی چه می دونه ؟ 

چه می دونه این آدمی که داره توو خیابون از کنارش رد می شه ، یا اون راننده تاکسی ای که غرق در افکارش داره رانندگی می کنه ، یا خانومی که توو صف ِ نونوایی به یه گوشه ای خیره شده یا ... ، یه ساعت ِگذشته یا یه روز یا یه ماه یا یه سال یا سالها پیش چه اتفاقی براش اقتاده و چه چیزهایی رو دیده و تجربه کرده ؟! 

 

کسی چه می دونه ؟ 

اون نویسنده ای که یه کتابی رو می نویسه یا اون فیلمسازی که فیلمی رو می سازه یا شاعری که شعری می گه و نقاشی که اثری خلق می کنه و ... ،چی تووی سرشون می گذشته ، چه چیزهایی رو دیدن و تجربه کردن و اون همه احساساتی که  از پس ِکلمات و اثرهای هنریشون موج می زنه و گاهی بر عمیق ترین لایه های وجود آدم تاثیر می زاره چی می خواستن بگن و چه تجاربی رو با ما به اشتراک بزارن ؟! البته بازم هیچوقت کاملاْ درک نمی شن ! 

 

می دونی چی می گم ؟! 

یه کم شاید پیچیده شد ! خب البته پیچیده هم هست ! 

گاهی وقتا برا اینکه کم نیاریم ادای آدمی رو در میاریم که کاملاْ همه چیز رو درک کرده و با غرور ِ خاصی سرمون رو به نشانه ی تائید تکون می دیم و گاهی هم یه چیزایی درک کردیم ، مثلاْ شاید تجربه ای تقریباْ مشابه ِ تجربه ی اون آدم داشتیم و خیره خیره توو چشماش نگاه می کنیم و نمی تونیم بگیم که چقدر می تونیم بفهمیمش ! یعنی انگار زبون ِ آدم لال می شه و فقط شاید بتونی نفس های حبس شده ات رو آروم آروم بیرون بدی ! 

تا حالا اینو تجربه کردی ؟ 

می دونی چی می گم ؟! 

 

 

 

تَه نوشت ۱: دیگه از دیر اومدن و کم پیدا بودنم و دسترسی داشتن یا نداشتن به نت و داشتن یا نداشتن وقت و اینا حرفی نمی زنم که فقط خودم ضایع می شم ! شمام بی خیال شین !

 

تَه نوشت ۲: اینم ترانه های ترکی ای که توو پست ِ قبل قولشون رو داده بودم ، البته قول یکی داده بودم که حالا دو تاشد ، چون خیلی این آهنگارو دوست داشتم گفتم برا شماهام بزارم گوش کنین !   

این موزیک ها از مصطفی گیچلی ( خواننده ی ترکیه ای ) هستش ! 

موزیک ۱ 

موزیک ۲

 

تَه نوشت ۳: سر فرصت به کامنتای بی پاسخ ِ پست ِ قبل پاسخ خواهم داد.